Hi, How Can We Help You?
10 مهر 1400

دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

یکی دیگر از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه است که اولین دانشگاه پزشکی این شهر نیز می باشد.

رشته های مورد تایید وزارت بهداشت در دانشگاه پاولوف روسیه

پزشکی – دندانپزشکی

رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

رشته پزشکی یکی از رشته های است که اکثر ایرانیان شاغل به تحصیل در روسیه در آن مشغول به تحصیل می باشند. با توجه به این که شهر سن پترزبورگ یکی از مقاصد اصلی تحصیلات در روسیه می باشد خیلی از ایرانیان برای خواندن درس در روسیه در رشته پزشکی این دانشگاه را انتخاب می کنند. برای تحصیل در سنت پترزبورگ در رشته پزشکی علاوه بر دانشگاه پاولف ، امکان تحصیل در دانشگاه ملی سن پترزبورگ – دانشگاه مچنیکوف و دانشگه پدیا نیز وجود دارد. شهریه پزشکی دانشگاه پاولف سن پطرزبورگ حدود ۵ هزار دلار در سال می باشد. در این دانشگاه امکان تصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که آزمون ورودی پزشکی پاولف برای تحصیل به زبان انگلیسی به زبان روسی برگزار می شود

رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

علاوه بر رشته پزشکی ، امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولف سن پترزبورگ نیز وجود دارد. ظرفیت رشته دندانپزشکی دانشگاه پالوف سن پطرزبورگ نسبت به رشته پزشکی این دانشگاه کمتر است . به همین خاطر شانس قبولی در رشته دندانپزشکی نیز کمتر از رشته پزشکی است. یک نکته دیگر این است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی پاولوف سنت پترزبورگ وجود ندارد. شهریه دندانپزشکی پاولف حدود 5000 دلار در سال است.

 

پادفک دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

دوره پادفک دانشگاه پاولف سن پترزبورگ یکی از دوره های پر طرفدار است چون شهریه آن نسبت به دیگر دانشگاه ها بسیار پایین تر است. شهریه دوره پادفک دانشگاه پاولوف در سال 2021 میلادی 2000 دلار است. به علت تقاضای بالا در چند سال اخیر این دانشگاه قانون شرط معدل نیز برای دوره پادفک گذاشته است. طبق آخرین بخش نامه برای ثبت نام دوره پادفک دانشگاه پالوف سنت پترزبورگ اولویت با  معدل بالای ۱۷ و دیپلم تجربی است.

توجه داشته باشید که:

زمان ثبت نام پاتفک دانشگاه پاولف در دو مرحله می باشد و در هر مرحله تعداد ۶۰ نفر پذیرفته می شوند.

دانشگاه پاولف فقط در دوره پادفک قانون شرط معدل دارد. برای ورود به کورس اصلی فقط قبولی در آزمون زیست و شیمی ملاک است.

 

ثبت نام پادفک پاولوف سن پترزبورگ 2021

شهریه پادفک پاولوف

  • 150 هزار روبل (حدود 2100 دلار)
ظرفیت پاتفک پاولوف
  • ۱۲۰ نفر
تاریخ ثبت نام پادفک :
  • از ۱۵ می تا ۲۰ جون مرحله اول
  • از ۲۰ جون تا ۲۴ جولای مرحله دوم
تاریخ شروع دوره
  • اول سپتامبر تا ۱۵ اکتبر

دروس پادفک

  • زبان روسی ۱۰۹۰ ساعت
  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک

امكانات دانشگاه پاولوف :

دانشگاه پاولوف شامل ٦٤ ساختمان است که شامل کلینیک، دپارتمان، آزمایشگاه های علمی، کتابخانه، اتاق کامپیوتر و 4 هاستل برای دانشجویان و پزشکان متخصص است.برخی از دپارتمان ها در خارج از محوطه دانشگاهی واقع شده اند، و در سطح شهر چندين بيمارستان درجه یک، شامل وجود دارد.

دپارتمان های کلینیکی و موسسات علمی مستقر در محوطه دانشگاه، کلینیک های خاص خود را دارند (بیمارستان و دپارتمان های درمانی، دپارتمان بیماری های داخلی، دپارتمان جراحی عمومی، بیمارستان و دپارتمان های جراحی، دپارتمان ENT و ژن شناسی .

بطور کلی، بیشتر از 43 بیمارستان بعنوان آموزش دانشجویان استفاده می شود. تمام کلینیک ها، دپارتمان ها و مراکز تحقیقاتی مجهز به ابزارآلات پزشکی مدرن می باشند.

مراکز تحقیقاتی در دانشگاه پاولوف :

فعالیت های پژوهشی در این دانشگاه توسط تمام روسا و 48 آزمایشگاه علمی و بیشتر از 20 آزمایشگاه کلینیکی انجام می شود.

دانشگاه شامل موسسات تحقیقاتی و علمی ذیل می باشد:

  • موسسه تحقیقاتی علمی پاتولوژی
  • موسسه تحقیقاتی علمی ریه
  • موسسه تحقیقاتی علمی نفرولوژی
  • موسسه تحقیقاتی علمی داروشناسی
  • موسسه تحقیقاتی علمی پیوند مغز استخوان

دانشكده هاي دانشگاه پاولوف در بخش عمومي

  • دانشكده پزشكي پاولوف
  • دانشكده دندانپزشكي پاولوف
  • دانشكده پزشكي ورزشي
  • دانشكده اطفال
  • دانشكده روان شناسي
  • دانشكده پرستاري عالي

پزشكي به زبان روسي و انگليسي ميباشد

رشته دندان فقط به زبان روسي ميباشد

تخصص و بالاتر به زبان روسي ميباشد

 

خوابگاه دانشگاه:

خوابگاه دانشگاه پاولف از نظر موقعیت مکانی بسیار مناسب است . مکان خوابگاه پاولوف در کنار دانشگاه و در مرکز شهر قرار دارد. البته از نظر کیفیتی خوابگاه پاولوف خیلی خوابگاه تمیز و ممتازی نیست ولی از امتیازات این خوابگاه یکی قیمت مناسب آن و دیگری امنیت خوابگاه است. خوابگاه نگهبان دارد و افراد متفرقه اجازه ورود به ساختمان خوابگاه را ندارند.

 

هزينه هاي دانشگاه پاولوف :

پزشكي به زبان روسي سالانه: 300 هزار روبل

پزشكي به زبان انگليسي سالانه:380 هزار روبل

دندان به زبان روسي سالانه: 352 هزار روبل

هزينه پادفك سالانه: 150 هزار روبل

هزينه خوابگاه سالانه: 700 دلار

هزينه بيمه سالانه: 70 دلار

سوالات متداول

ورود به کورس اصلی دانشگاه پاولف روسیه هم مانند دیگر دانشگاه های روسیه به شرط قبولی در آزمون ورودی است و معدل تاثیری در قبولی ندارد. اما برای ثبت نام در دوره پادفک به علت تقاضای زیاد و ظرفیت محدود دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ از دو سال پیش اولویت پذیرش را به دانشجویانی میدهد که معدل آنها بالای ۱۷ باشد. این فقط مربوط به دوره پادفک است .

در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی قرار دارد. البته فقط به زبان روسی. چون در دانشگاه پاولوف امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد اما مورد تایید ایران نیست.

برای سال ۲۰۲۰ هنوز قیمت شهریه دانشگاه پاولوف مشخص نشده است. اما در سال ۲۰۱۹ شهریه دانشگاه در رشته پزشکی حدود ۶۰ میلیون تومان در سال بود. شهریه دندانپزشکی پاولوف هم حدود ۷۰ میلیون تومان است. شهریه دوره پادفک پاولوف هم حدود ۳۲ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*