20 خرداد 1401

بورسیه تحصیلی روسیه 2021

دانشجویان خارجی نیز مانند خیلی از دانشجویان روسیه می توانند از امکانات تحصیل رایگان در فدراسیون روسیه استفاده نمایند. بورسیه روسیه یا فاند روسیه در رشته های مختلف داده می شود . یکی از رشته های که متقاضی زیاد دارند فاند پزشکی روسیه است. البته توجه داشته باشید که فول فاند روسیه داده نمی شود و بورسیه روسیه فقط شامل هزینه شهریه و خوابگاه است. دیگر هزینه های زندگی در روسیه به عهده خود دانشجو می باشد. در این مطلب در خصوص نحوه گرفتن بورس تحصیلی روسیه یا به اصطلاح گرفتن فاند از دانشگاه های روسیه توضیح کامل داده شده است.

 

ثبت نام بورسیه تحصیلی روسیه 2021 از بهمن ماه آغاز می شود.

بورسیه پزشکی روسیه و بورسیه دندانپزشکی روسیه

رشته پزشکی و دندان پزشکی روسیه در سالهای اخیر مورد توجه ویژه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. علت این استقبال هزینه تحصیل پزشکی در روسیه و جایگاه علمی بالای دانشگاه های روسیه است. اما نکته ای که کمتر مورد توجه قرار دارد امکان بورسیه رایگان پزشکی روسیه است. در دانشگاه های مختلف و معتبر امکان گرفتن فاند پزشکی روسیه و همچنین فاند دندانپزشکی روسیه وجود دارد. توجه داشته باشید که بورسیه تحصیلی روسیه برای ایرانیان و کلا همه دانشجویان غیر روس است. این بورسیه رایگان روسیه با بورس رایگان روسیه که به دانشجویان روس تعلق می گیرد متفاوت است. اما بورس رایگان پزشکی روسیه چه شرایطی دارد ؟ از شرایط بورسیه پزشکی روسیه می توان به داشتن مدرک زبان روسی و نوشتن نامه انگیزش خوب به زبان روسی اشاره کرد. البته نمرات دروس تخصصی مثل زیست و شیمی نیز تاثیر گذار است.

بورسیه کارشناسی روسیه

در مقطع کارشناسی شما خیلی شانس زیادی برای گرفتن بورسیه دانشگاه روسیه را ندارید. بورس دانشگاه روسیه معمولا یا به رشته های پزشکی و یا مقاطع تکمیلی تعلق می گیرد. گرفتن بورسیه لیسانس روسیه کاری غیر ممکن نیست اما شانس گرفتن کمتر از ده درصد است.

بورسیه کارشناسی ارشد روسیه

مقطع کارشناسی ارشد یکی از مقاطعی است که امکان تحصیل هم به صورت ازاد و هم به صورت بورس در آن وجود دارد. بورسیه فوق لیسانس روسیه بیشتر به رشته ها فنی مهندسی و علوم طبیعی داده می شود. البته در رشته های دیگر هم امکان گرفتن بورس کارشناسی ارشد روسیه وجود دارد ولی شانس قبولی در رشته ای ذکر شده بیشتر است. داشتن رزومه علمی در کنار موضوع پایان نامه می تواند در گرفتن بورس فوق لیسانس روسیه موثر باشد. توجه داشته باشید که بورسیه فقط به کسانی تعلق می گیرد که تصمیم به تحصیل به زبان روسی را دارند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در روسیه فقط به صورت آزاد و با هزینه شخصی امکان پذیر است.

بورسیه دکترا روسیه

اولیت اول روسیه در دادن بورسیه به دانشجویان خارجی مقطع دکترا می باشد. امکان گرفتن بورس دکتر به مراتب بیشتر از مقاطع دیگر تحصیلی می باشد. شرایط بورس روسیه در این مقطع به این صورت است که دانشجوی متقاضی باید از رزومه علمی خوبی برخوردار باشد و همچنین مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر داشته باشد. برای گرفتن بورس دکتری روسیه شما باید خلاصه ای از موضوع پایان نامه ای خود را به زبان روسی ترجمه کنید و به همراه لیست مقالات چاپ شده به وزرات علوم روسیه ارسال نمایید. بورسیه دکتری روسیه رشته های زیادی را در بر میگرید و تقریبا در اکثر رشته ها امکان تحصیل رایگان وجود دارد.

https://www.instagram.com/tv/CI5-BhUCo_R/?utm_medium

هزینه بورسیه تحصیلی روسیه

بورس تحصیلی خارج از کشور به شاخه های مختلفی تقسیم می شود. بعضی از بورس خارج از کشور شامل تمام هزینه زندگی و تحصیل می شود که به آن فول فاند گفته می شود. توجه داشته باشید که فول فاند روسیه وجود ندارد. در واقع در صورت قبولی در این بورسیه دانشگاه های روسیه فقط هزینه شهریه و خوابگاه به شما پرداخت می شود و هزینه زندگی و رفت و آمد بر عهده خود دانشجو می باشد. اما در صورتی که در زمان تحصیل نمرات شما بالاتر از ۴ باشد (نمره بندی در روسیه از ۱ تا ۵ است) مبلغی بابت کمک هزینه به شما پرداخت میشود که این مبلغ در مقاطع مختلف متفاوت است. حداقل ۴۰ دلار و حداکثر ۲۰۰ دلار در ماه است.

 

 

روشها گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه

  • قبولی در المیپادهای که در روسیه و یا در سطح منطقه و جهان برگزار می شود
  • قبولی در امتحان ورودی دانشگاه
  • پذیرش از طریق سهمیه ویژه دولت روسیه
  • اخذ بورس دول
  • بورسیه اپن دورز Open Doors

 

 

 

هزینه بورسیه تحصیلی روسیه

بورس تحصیلی خارج از کشور به شاخه های مختلفی تقسیم می شود. بعضی از بورس خارج از کشور شامل تمام هزینه زندگی و تحصیل می شود که به آن فول فاند گفته می شود. توجه داشته باشید که فول فاند روسیه وجود ندارد. در واقع در صورت قبولی در این بورسیه دانشگاه های روسیه فقط هزینه شهریه و خوابگاه به شما پرداخت می شود و هزینه زندگی و رفت و آمد بر عهده خود دانشجو می باشد. اما در صورتی که در زمان تحصیل نمرات شما بالاتر از ۴ باشد (نمره بندی در روسیه از ۱ تا ۵ است) مبلغی بابت کمک هزینه به شما پرداخت میشود که این مبلغ در مقاطع مختلف متفاوت است. حداقل ۴۰ دلار و حداکثر ۲۰۰ دلار در ماه است.

چهار روش گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه

  • قبولی در المیپادهای که در روسیه و یا در سطح منطقه و جهان برگزار می شود
  • قبولی در امتحان ورودی دانشگاه
  • پذیرش از طریق سهمیه ویژه دولت روسیه
  • اخذ بورس دول

میزان سهمه بورسی تحصیلی روسیه طبق مصوبه دولت روسیه

ПРАВИТЕЛЬСТВО РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ

от 8 октября 2013 г. N 891

МОСКВА

Об установлении квоты на образование иностранных
граждан и лиц без гражданства в Российской Федерации

В соответствии с частью 3 статьи 78 Федерального закона
“Об образовании в Российской Федерации” Правительство Российской
Федерации п о с т а н о в л я е т:
1. Установить, что ежегодная квота на образование в Российской
Федерации иностранных граждан и лиц без гражданства, в том числе
соотечественников, проживающих за рубежом, получаемое в
образовательных организациях по образовательным программам среднего
профессионального образования, высшего образования и
дополнительного профессионального образования за счет бюджетных
ассигнований федерального бюджета, не превышает 15 тыс. человек.

ترجمه :
دولت فدراسیون روسیه
مصوبه
از ۸ اکتبر ۲۰۱۳ میلادی به شماره ۸۹۱
مسکو
اجرایی شدن سهمیه تحصیل برای شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت
با استناد به بخش سوم از ماده ۷۸ قانون فدرال«تحصیل در فدراسیون روسیه»دولت روسیه تصوین می کنه که:
۱-هر سال حداکثر ۱۵ هزار نفر از اتباع خارجی و یا بدون تابعیت و همچنین شهروندان روسیه ساکن در کشورهای دیگر می توانند از حق تحصیل رایگان ( سهمیه بورس روسیه ) در مراکز آموزش روسیه، در مقاطع متوسطه، دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی استفاده نمایند

منبع: وبسایت دولت روسیه:
http://pravo.gov.ru/proxy/ips/?docbody=&nd=102168151

مزایای بورسیه تحصیلی فدراسیون روسیه

  • شما با گرفتن فاند روسیه دیگر تا پایان دوره تحصیلی خود نیاز به پرداخت شهریه ندارید و تحصیل به صورت کاملا رایگان می باشد
  • هر ماه مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به شما پرداخت خواهد شد که این مبلغ بستگی به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.
  • هزینه خوابگاه تقریبا رایگان خواهد بود
  • با داشتن بورس تحصیلی شما می توانید از امکان مالی مسابقات مختلف علمی بهرمند شوید

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش بورسیه روسیه

  • ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی
  • درخواست پذیرش
  • اصل مدرک دیپلم دبیرستان
  • کپی پاسپورت
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • کپی شناسنامه به همراه ترجمه رسمی
  • ۶ قطعه عکس ۳*۴.

نحوه اقدام جهت اخذ بورس تحصیلی روسیه از طریق مجموعه روس دانش

  1. ابتدا درخواست اولیه خود را از طریق ایمیل ارسال می فرمایید
  2. فرم اولیه برای شما ارسال می شود
  3. فرم را تکمیل و به همراه مدارکی که از شما در ایمیل خواسته شده است ارسال می کنید
  4. قرارداد به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.
  5. بعد از مطالعه قرارداد در صورت تایید پرینت گرفته و بعد از تکمیل آن و امضاء به همان آدرس ایمیل ارسال می نمایید.
  6. مشاورین تا زمان پذیرش بورسیه از دانشگاه مورد نظر از طریق ایمیل و تلفن با شما در ارتباط خواهند بود و شما باید تمام مدراک را در وقت مقرر آماده و ارسال نمایید
  7. بعد از گرفتن پذیرش دعوت نامه از دانشگاه مذکور برای شما ارسال خواهد شد.
  8. شما با در دست داشتن دعوت نامه به سفارت روسیه در ایران (تهران – اصفهان – رشت) مراجعه کرده و ویزای تحصیلی دریافت می نمایید.

 

بورسیه دانشگاه دولتی سن پترزبوگ

علاوه بر بورسیه وزارت علوم روسیه، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ بورس اختصاصی خود را دارد که در رشته های مختلف و در مقاطع مختلف امکان اخذ پذیرش به صورت بورس در این دانشگاه وجود دارد. زمان شروع ثبت نام از ۱۱ فوریه می باشد.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه ملی سن پترزبورگ

  • پاسپورت
  • مدارک تحصیلی
  • آزمایش پزشکی
  • نامه انگیزش

یکی از مدارک مهم جهت ثبت نام در بورس دانشگاه دولتی سن پترزبورگ نامه انگیزش است که باید در یک صفحه به زبان روسی نوشته شود.

نحوه نوشتن نامه انگیزش برای گرفتن بورس تحصیلی بورسیه

  • نام و نام خانوادگی:
  • نام پدر:
  • شماره تماس:
  • آدرس محل زندگی:
  • آدرس ایمیل:

شرح این که شما چرا رشته مورد نظر را انتخاب کرده اید.


سوالات متداول

شرایط بورسیه تحصیلی روسیه برای ایرانیان به چه صورت است ؟

در مجموع ۱۵ هزار سهمیه بورسیه به دانشجویان خارجی داده می شود. اخذ پذیرش تحصیلی روسیه از طریق بورس برای هر کشور سهمیه خاصی مشخص نشده است. شهروندان ایران هم می توانند مانند دیگر کشورهای جهان از این سهمیه استفاده کنند. برای کسب اطلاعت از نحوه ثبت نام بورسیه روسیه با ما تماس بگیرید.

در صورت پذیرش بورس تحصیلی روسیه آیا بعد از پایان تحصیل باید مبلغی برای آزاد شدن مدرک پرداخت کنیم ؟

خیر. شرایط بورسیه روسیه به این صورت است که بعد از فارغ التحصیلی هیچ تعهدی ایجاد نمی شود. شما بعد از پایان تحصیل آزاد هستید که در هر کجا تمایل داشتید مشغول به کار و یا تحصیل شوید. برای آزاد شدن مدرک تحصیلی نیاز نیست پولی پرداخت شود و یا تعهدی داده شود.

چرا روسیه به دانشجویان خارجی بورسیه میدهد؟

این هزینه ای که دولت روسیه برای تحصیل دانشجویان خارجی پرداخت می کند برای جذب دانشجوی خارجی به دانشگاه های روسیه است. یکی از معیارهای بالا بردن رتبه دانشگاه ، تعداد دانشجوی خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه می باشد. به همین منظور روسیه تصمیم به جذب دانشجوی به صورت تحصیل رایگان نموده است.

آیا امکان گرفتن بورسیه روسیه به زبان انگلیسی وجود دارد ؟

خیر بورسیه روسیه فقط به دانشجویانی داده می شود که تصمیم به تحصیل به زبان روسی را دارند. تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه فقط به صورت آزاد امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تحصیل در روسیه به صورت بورس یا آزاد با ما تماس بگیرید.

نحوه گرفتن بورس تحصیلی روسیه به چه صورت است ؟

روش گرفتن بورسیه روسیه تنها از مجاری قانونی امکان پذیر است. برای ثبت نام بورسیه تحصیلی روسیه شما باید در سامانه که به این منظور از طرف وزارت علوم روسیه معرفی می شود ثبت نام انجام دهید. چیزی به نام بورسیه تضمینی روسیه وجود نداد و بعد از ثبت نام تصیم نهایی توسط وزارت علوم روسیه اتخاذ می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*