20 خرداد 1401

آزمون پزشکی روسیه سال 2022 – 2023

در اکثر دانشگاه های روسیه برای ورود به دانشگاه آزمون ورود به کورس اصلی برگزار می شود. آزمون پزشکی روسیه در دانشگاه های مختلف متفاوت است. ولی آزمون پزشکی و آزمون دندانپزشکی روسیه مشترک است. امتحان پزشکی روسیه معمولا در ماه جولای و اگوست برگزار می شود. امتحان دندانپزشکی روسیه جداگانه نیست و در واقع زمان ثبت نام شما انتخاب می کنید که می خواهید در رشته پزشکی روسیه تحصیل کنید و یا در رشته دندانپزشکی. البته می توانید هر دو رشته را انتخاب کنید و بعد از قبولی از بین دو رشته یکی را انتخاب کنید.

در این بخش شما را با امتحان پزشکی روسیه برای ورودی هر دانشگاه آشنا می کنیم. همچنین نمونه سوالات آزمونها دانشگاه های مورد تایید در رشته پزشکی روسیه در سالهای گذشته قرار داده شده است. می توانید به صورت رایگان دانلود نموده و استفاده نمایید.


آزمون ورودی پزشکی : پزشکی روسیه – دندان پزشکی روسیه – داروسازی روسیه – پزشکی اطفال روسیه –  شامل دروس زبان روسی، زیست شناسی و شیمی می باشد. امتحان زبان روسی در تمام دانشگاه های روسیه اجباری است اما در بعضی دانشگاه ها از بین دروس زیست و شیمی فقط یک امتحان برگزار می شود که در پایین کامل توضیح داده شده است.

مدرک بین المللی زبان روسی

سطح آزومون ورودی زبان روسی در اکثر دانشگاه یکسان بوده و معادل آزمون سطح یک زبان روسی است

آزمون پزشکی روسیه – دانشگاه دولتی مسکو لومونسف

در دانشگاه دولتی مسکو که گاهی به آن دانشگاه ملی مسکو هم گفته می شود برای ورود به کورس اصلی در رشته پزشکی و داروسازی امتحان زبان روسی و درس شیمی گرفته می شود که حداقل نمره قبولی 55 از 100 می باشد. لازم به ذکر است که در این دانشگاه تنها رشته های پزشکی و داروسازی برگزار می شود. آزمون پزشکی دانشگاه دولتی مسکو معمولا به صورت شفاهی گرفته می شود. در زیر نمونه سوالات امتحان پزشکی مسکو را می بینید.


آزمون دانشگاه پیراگوا – پیراگوف مسکو برای رشته پزشکی دندانپزشکی و داروسازی

دانشگاه پیراگوف که بعضی به آن دانشگاه پیراگوا مسکو هم می گویند یکی از دانشگاه های است که برای سال 2021-2022 و سالی 2022-2023 مورد تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت

در دانشگاه پیراگوف مسکو امکان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی وجود دارد.

علاوه بر این امکان تحصیل رشته داروسازی به زبان روسی نیز در دانشگاه پیراگوا روسیه ممکن است.

برای وارد شدن به دانشگاه پیراگووا مسکو مانند اکثر دانشگاه های دیگر روسیه باید در آزمون وردی شرکت نمایید . برای تحصیل به زبان روسی باید آزمون زیست شناسی ، شیمی و زبان روسی دهید. برای تحصیل به زبان انگلیسی از دانشجویان آزمون زیست شناسی و شیمی به زبان انگلیسی گرفته می شود.

حداقل نمره برای قبولی در دانشگاه پیراگوف روسیه 56 از 100 است

نکته مهم در مورد دانشگاه پیراگووا این است که امکان گرفتن دیپلم دوگانه هم وجود دارد و دانشجو با دادن امتحان آیمت ایتالیا در صورت قبولی نیمی از تحصیل خود را در روسیه و نیمی را در دانشگاه های ایتالیا گذرانده و در پایان مدرک هر دو دانشگاه را دریافت می کند.

 

نکته مهم در مورد دانشگاه پیراگووا این است که امکان گرفتن دیپلم دوگانه هم وجود دارد و دانشجو با دادن امتحان آیمت ایتالیا در صورت قبولی نیمی از تحصیل خود را در روسیه و نیمی را در دانشگاه های ایتالیا گذرانده و در پایان مدرک هر دو دانشگاه را دریافت می کند.

آزمون دندانپزشکی دانشگاه سماشکو مسکو – اودوکیمووا

دانشگاه اودوکیموا مسکو که به نام دانشگاه سماشکو مسکو معروف است یکی از دانشگاه های روسیه است که در سال 2022- 2023 مورد تایید ایران است البته فقط در رشته دندانپزشکی

آزمون وردی دانشگاه سماشکو روسیه شامل دروس شیمی و زبان روسی می باشد. حداقل نمره قبولی برای دروس و شیمی 50 از 100 و برای درس زبان روسی 52 از 100 است. آزمونها به زبان روسی برگزار می شود.

آزمون دانشگاه رودن مسکو

دانشگاه رودن مسکو در سال تحصیلی 2022 -2023 مورد تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

در دانشگاه رودن مسکو امکان تحصیل پزشکی به زبان روسی ، دندانپزشکی به زبان روسی ، پزشکی به زبان انگلیسی ، دندانپزشکی به زبان انگلیسی و داروسازی به زبان روسی وجود دارد.

دانشگاه رودن مسکو یکی از معدود دانشگاه های روسیه است که تقریبا برای هیچ یک از رشته های تحصیلی این دانشگاه آزمون ورودی برگزار نمی کند و معمولا معیار انتخاب و ورود به این دانشگاه ها نمرات دوران دبیرستان است.

 

معدل بالای 16 شرط ورود به دانشگاه رودن

برای ورود به دانشگاه رودن مسکو در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی متقاضی باید معدل دیپلم بالای 16 داشته باشد. اولویت با معدل بالای 17 است.

منظور از معدل دیپلم معدل کل می باشد و در واقع به طور دقیقتر اگر مشخص کنیم معدل کل سه سال دبیرستان دروس زیست شناسی و شیمی. برای کسانی که فقط یک سال درس زیست شناسی در کارنامه دارند همان یک درس محاسبه می شود.

*** یک نکته مهم که باید توجه داشته باشید : برای ورود به دانشگاه رودن داشتن مدرک پادفک اجباری است

آزمون ورودی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ یکی از دانشگاه های روسیه است که تقیریبا همه ساله مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده است. برای سال تحصیلی 2022 -2023 نیز این دانشگاه پاولوف مورد تایید ایران است.

در دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ امکان تحصیلی پزشکی به زبان روسی و دندانپزشکی به زبان روسی و پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد.

آزمون ورودی دانشگاه پاولف سن پترزبورگ شامل دروس زیست و شیمی می باشد.

 

آزمون ورودی دانشگاه ملی سن پترزبورگ

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ که به دانشگاه ملی معروف است یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه است که رشته پزشکی و دندانپزشکی آن در سال 2022 – 2023 مورد تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

در سالهای گذشته دانشگاه ملی سن پترزبورگ برای ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی ازمون شیمی برگزار می کرد. اما از سال 2021 آزمون ورودی لغو شد.

شرط ورود به دانشگاه دولتی سن پترزبورگ برای رشته پزشکی و دندانپزشکی داشتن معدل بالا و همچنین مدرک ب 1 زبان روسی می باشد.

فاکتورهایی که شانس قبولی در دانشگاه ملی سن پترزبورگ را بالا می برد:

 

✅ داشتن معدل کل دبیرستان در دروس زیست و شیمی بالای 19

✅ داشتن مدرک ب1 زبان روسی

✅ نوشتن نامه انگیزشی خوب

آزمون ورودی دانشگاه فدرال کازان برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

تا سال 2021 میلادی دانشگاه فدرال کازان برای دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان روسی را داشتند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی آزمون زیست شناسی و زبان روسی برگزار می کرد. اما برای سال تحصیلی 2022 – 2023 دانشگاه فدرال کازان تصمیم گرفته است که علاوه بر دروس زیست شناسی و زبان یک مصاحبه نیز برگزار نماید.

در مورد کسانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه فدرال کازان را داردند باید عرض کنیم که مانند سالهای گذشته از دروس زیست شنای ، شمیی و زبان انگلیسی آزمون گرفته می شود.

آزمون متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی، به انگلیسی برگزار می شود.

نکته قابل توجه برای متقاضیان به تحصیل پزشکی دانشگاه فدرال کازان ، دندانپزشکی دانشگاه کازان و داروسازی کازان این است که سهمیه دانشجویان خارجی نسبت به سالهای گذشته کمی افزایش داشته است.

 

ضمن این که از سال تحصیلی 2022 -2023 امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی نیز در دانشگاه قازان امکان پذیر است


آزمون پزشکی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک یکی از دانشگاه های روسیه هست که همیشه مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده است. این دانشگاه در سال 2022-2023 نیز مورد تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است.

البته در این دانشگاه تنها امکان تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد.

یکی از نکات جالب در مورد پزشکی دانشگاه نووسیبیرسک این است که شما دو یا سه سال به زبان انگلیسی تحصیل می کنید و در سالهای اخر به زبان روسی تحصیل ادامه پیدا می کند.

 

 

آزمون ورودی دانشگاه نووسیبیرسک برای رشته پزشکی شامل دروس زیست شناسی ، شیمی و زبان انگلیسی است.

حداقل نمره قبولی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه 50 از 100 است

 


سوالات متداول

آیا معدل دیپلم برای تحصیل در روسیه مهم است ؟

خیر. تنها شرط قبولی در دانشگاه های روسیه قبولی در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. فقط در چند دانشگاه برای گرفتن پذیرش دوره پادفک اولویت با کسانی است که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالاتری داشته باشند. و یا نمرات زیست شناسی و شیمی بالا باشد.

نمره قبولی رشته پزشکی در روسیه چند است ؟

تقریبا در همه دانشگاه ها روسیه نمره قبولی ۵۰ از صد می باشد. یعنی شما با پاسخ دادن به پنجاه درصد سوالات می توانید وارد دانشگاه شوید. سوالات ممکن است تشریحی و یا تستی باشد و همچنین کتبی یا شفاهی باشد. البته تجربه نشان داده است که به علت تکمیل نشدن ظرفیت دانشگاه گاهی نمره پایین تر از این هم مورد قبول قرار گرفته است.

خریدن سوالات امتحان و یا خرید صندلی در روسیه حقیقت دارد ؟

در اکثر دانشگاه های معتبر روسیه چیزی به نام خرید صندلی و یا خرید سوالات نیست. اما متاسفانه در چند سال اخیر در بعضی دانشگاه های ضعیف در روسیه به تعداد محدودی این امر صورت می گیرد. البته این بدان معنی نیست که تنها راه ورود به این دانشگاه خرید سوالات و یا به اصطلاح خرید صندلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*